top of page
Untitled_design1-removebg-preview (2).png

היה פשוט ממלא!
לוקחת קרדיט על כל חיבוק, כל חיוך,
כל שמחת מפגש,
ויודעת שהוספתי עוד אבן אחת קטנה למגדל של החוסן של מי שבא, וגם למגדל של הויסות.
מחכה לכנס הבא!

 

ויסות
3/7/2024

IMG20240703194606
IMG20240703192418
IMG20240703194402
IMG20240703194327
IMG20240703200244
IMG20240703203126
IMG20240703201742
IMG20240703202752
IMG20240703205354
IMG20240703205413
IMG20240703211908
IMG20240703212426
IMG20240703211603
IMG20240703212544
IMG20240703212504
IMG20240703213745
IMG20240703213939
WhatsApp Image 2024-07-03 at 18.02.50
IMG20240703192002
WhatsApp Image 2024-07-04 at 08.13.33
WhatsApp Image 2024-07-04 at 08.13.34

אחד האתגרים הגדולים של פעוטות וילדים בשנות החיים הראשונות הוא ללמוד להתווסת.
הם צריכים ללמוד לווסת את הרגשות שלהם, את הגירויים שמגיעים מבחוץ, את ההתנהגות שלהם וגם את הקשב שלהם.
תינוקות מקבלים את העזרה הזו מאיתנו כל הזמן. כשאנחנו קשובים וזמינים רגשית- החום שלנו, הקול שלנו, רוטינות קבועות וצפויות עוזרות להם להתווסת. 
כחלק מתהליך ההפרדות, גם תהליך הויסות הופך להיות יותר שלהם, יותר בעצמאות ופחות תלוי בנו.
המון דברים עשויים להוציא אותנו, או את הילדים שלנו מויסות: גירויים מבחוץ כמו רעש, ריח, תחושה או גירויים מבפנים כמו דאגה, התרגשות או רעב.
ובלי ויסות שכזה- איך אפשר להיות פנויים לאינטראקציה ולמידה?
כך שהויסות הוא תשתית שבלעדיה לא מתאפשרת פניות מצד אחד, וזו אבן דרך שלא כל כך פשוט להשיג מהצד השני.

 

בערב אחד נגענו בנושא הויסות משש זויות שונות ומרתקות.

שש נשות מקצוע נפלאות מתחומים שונים פתחו לנו את הראש בהבנה של גורמים המשפיעים על התפתחות יכולות הויסות, האופן בו היכולות משפיע על היכולת להיות באינטראקציה ולמידה, ועל ההיבטים הרגשיים של התפתחות תקינה ולא תקינה של יכולות ויסות.

 

כמובן, כמו תמיד, היה קפה מעולה 

קולגות שלא ראיתם מזמן

ותוכן מרתק ופותח מחשבה ולב.

תודה רבה לכל מי שהגיע, חיבק, הקשיב, צחק במקומות הנכונים

תודה על המילים הטובות שלכם

ניפגש בכנס הבא!

 הרשמו לדיוור כאן

תמונת פרופיל שלי.jpg
למה לי בעסה עכשיו?!
איך מסכים מעצבים את יכולות הויסות בגיל הרך

 
הרגשות הקשים האלו- כעס, תסכול, שעמום- יצא להם מוניטין רע. לא נעים לחוות אותם, ויותר מזה- לא נעים לראות את הילד שלנו חווה אותם.
אבל בסיטואציה הזו של יציאה מויסות, גם טמון מטמון.
נדבר על האופן בו הטכנולוגיה משפיעה על התפתחות היכולת לווסת את הרגשות, ועל מארק צוקרברג. 

יעל לדרר, קלינאית תקשורת, חוקרת ומרצה על התפתחות ילדים בעולם טכנולוגי, מגישת הפודקאסט "מסכינו לאן" ומנהלת קליניקה פרטית. מארגנת זו הפעם השישית את כנס SMALL TALKS בהנאה רבה.

רותם חלילי.jpg
חנוך לנער לפי דרכו
ויסות הדדי במרחב המקורב
כשפעוט משחק, חושב, פותר בעיות ושקוע בעשיה מתחוללת התפתחות. 
מבוגר אשר מצטרף ל"מרחב ההתפתחות המקורב" (ZPD לפי ויגוצקי) באופן לא מקלקל, מאפשר למידה.
נחשוב יחד על הדדיות, עניין וסקרנות ונגלה שאנחנו כבר מווסתים יותר

רותם חלילי, קלינאית תקשורת M.A מדריכה ומלמדת טיפול בתינוקות, קליניקה פרטית.

WhatsApp Image 2024-05-30 at 08.51.05.jpeg
ויסות- שם מתחילה ההתפתחות
על מפגש הפרופילים המאפשר טיפוס בסולם ההתפתחותי
במודל ה DIR  ויסות נקבע כמשימה ההתפתחותית הראשונה שעימה תינוק מתמודד. אבל מה תומך בביסוס השלב הזה ומה אולי מפריע? ולמה חשוב כל כך לא להסתכל רק על הילד בטיפול אלא גם על עצמנו?

תמי מרקס, קלינאית תקשורת, תואר שני בהתפתחות הילד. מטפלת בקליניקה פרטית, מדריכה במסגרות ציבוריות ופרטיות, מוסמכת לטיפול והדרכה על פי מודל ה DIR

WhatsApp Image 2024-06-02 at 10.10.30.jpeg
תגיד, השתגעת??
על העדר התיקוף בחווית החיים של ילדים עם קשיי ויסות
כולנו רוצים להיות מובנים. להרגיש שההתנהגות שלנו הגיונית, החוויה שלנו מוכרת, ויש מישהו שמבין אותה. לילדים ומבוגרים עם קשיי ויסות חסרה מאד חווית המובנות. והחסר הזה כואב, ומגלגל כדור שלג שרק מסבך את המצב. 
בהרצאה נבין לעומק את החוויה הרגשית של העדר תיקוף, ונטווה כיוון לעבודה טיפולית מתוך התובנה הזו. 

נועה שיינין, עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית בהווה. מרפאה בעיסוק במקור. עוסקת בחיבור בין מקצועות הבריאות התפקודיים לתובנות וכלים מתוך טיפול נפש רגשי.

WhatsApp Image 2024-06-02 at 22.58.11.jpeg
ויסות זה לא משחק ילדים
על תרומתו של משחק לוויסות בהתפתחות טיפוסית ובחדר הטיפול
ברור לכולנו שלמשחק תפקיד חשוב בהתפתחות ילדים. 
אבל האם הוא קשור גם בוויסות? ואם כן – כיצד יוצרים סביבה מווסתת שתאפשר משחק?

ד"ר רינת גולד, היא קלינאית תקשורת וד"ר למדעי המוח. נסיונה המקצועי העשיר מושתת על טיפול, מחקר, הוראה והדרכת מטפלים בתחום הפרעות תקשורת ושפה אצל ילדים צעירים.

WhatsApp Image 2024-06-02 at 21.23.55.jpeg
על הויסות כנדנדה והקסם הטמון בה
כיצד בכל מתח טמון חוסן
העבודה הקלינית מזמינה אותנו להיפגש עם אתגרי הויסות באופן יומיומי. תהליכי עיבוד רגשי יכולים לקחת זמן בעוד שהנוכחות הבטוחה, הנינוחה והיצירתית שלנו ברגע האמת בקליניקה מרכזית להתפתחות ולשינוי.  במפגש אציג יישום מעשי לתיאוריה הפוליוואגלית, ואתאר כיצד לכיוונון תשומת הלב לתחושות יציבות ונעימות השפעה ניכרת על החוויה בחדר, ועל תהליכי ויסות ולמידה. לכולנו שלמשחק תפקיד חשוב בהתפתחות ילדים. 
אבל האם הוא קשור גם בוויסות? ואם כן – כיצד יוצרים סביבה מווסתת שתאפשר משחק?

מרינה ברין, מרינה ברין קלינאית תקשורת MA, מוסמכת לטיפול בטראומה SEP ומלווה למשא ומתן. מפתחת ׳מימדי התקשורת׳ להדרכת מטפליםות.

bottom of page